Strikk, søm og festival

I mars fikk jeg fart på symaksinen. Fikk hjelp av en venninne til sømveiledning på en strikkeveske :) Resultatet ble 5 strikkevesker, her er 3 av dem. Mine søstre og min svigerinne fikk hver sin. Fikk jo helt dilla når jeg bare kom i gang. Ellers er det jo kjekt å øve når man først kommer inn i et mønster :D 
Ellers var det jo om og gjøre å komme i havn med 20-prosjekter-før en kjøper garn før jeg skulle til Edinburgh og Garn-Festival (Edinburgh Yarn Festival link til 2018 festivalen)
Jeg greide det med god margin.
Her er strikk til en gamle-tante-jente :)
Iselin-jakke og skjørt og lue fra Klompelompe bok 2  Strikket i alpakka/ulll fra Sandnes. Godt garn å strikke av og favoritt fargen til jenta :)

Sokker har jeg nesten alltid på pinnene, denne gangen fikk min bror et par strikket i Sterk
Et par votter, stikket i pt5 var bare et innfall og ligger nå i salgs/gave kasse i bua :) desse er i str 8-10 år.
En jakke ble også ferdig, denne strikket jeg veeeeeldig fort på når slutten nærmet seg, trodde jeg hadde for lite garn.... garnet kjøpte jeg på tur i Barcelona så det var ikke bare lettvindt å få tak i mere. Her er den ferdig strikket men ikke montert, og her ser du hvor mye garn jeg hadde igjen ;)
 Det hvite hadde jeg masse igjen av.

Som nevnt over så var jeg og 2 venninner en tur til Edinburgh og Edinburgh Yarn Festival. Om man velger å reise dit anbefales det virkelig å kjøpe inngang på forhånd. Det var laaaang kø for å komme inn og ganske deilig å bare gå forbi hele køen og gå rett inn :D Vi kjøpte 2-dagers billett , men var veldig fornøyd etter en dag. Det skal nevnes at jeg var syk (influense) så jeg synes det var veldig slitsomt, normalt hadde jeg vel stor-kosa meg.
På siste stand fikk jeg kjøpt litt garn. Måtte jo ha med suvenir fra Edinburgh ;) Garnet heter Tamar Luster Blend DK. og tiltenkt jule-/bursdags gave til pappa. Fin suvenir og herlig premie for å ha greid 20-prosjekter- før jeg kjøper nytt garn :D 

Bilde av en av de flotte byggverkene som det var masse av. 
Ellers var det en annen fin butikk vi var innom og det var Kathy's Knits anbefaler en tur innom der om en er i Edinburgh. Håper jeg får anledning til å reise til Edinburgh en annen gang. Fin by som absolutt burde besøkes uten influensa ;)

I dag er det nydelig høst-vær ute. Jeg sitter og ligger på sofaen og irriterer meg over at jeg ikke kommer meg ut. Jeg har veldig vondt i nakken og er hjemme fra jobb. Hadde nå vært godt for både kropp og sjel å gå en tur, men iom at jeg bor så nære jobben er det litt kleint likevel...

Kos deg om du har fint vær eller ikke. Håper jeg hører fra deg om du har vært innom og lest :D 

Kommentarer

Christina sa…
Så mye lekkert du lager

Populære innlegg fra denne bloggen

Godt nytt år