Juni :)

Ble noe strikk i juni også :)
Cowboykofta som Vanja har designet. Oppskrift i boka hennes : Maskesprell Vanjastrikk.
Denne skulle strikkes i tynnere garn og derfor måtte jeg kutte ut en bord. Jeg strikket i Pelsull fra Hillesvåg. Deilig garn å stikke av på pinne 3,5.
Jeg strikker gjerne i ull og gjerne jakker selv om det er sommer. Gjør du?
Nok av kjølige kvelder i år i allefall.
Hadde en flott tur til Sunnmøre i begynnelsen av juni og feiret min søsters 50 årsdag :) Alltid koselig å være sammen med mine søsken og deres familier.

De to eldste gamletantebarna har også noe strikket.
Restegenser til gutten på 3 år:
Denne mener jeg at jeg strikket i Karisma fra Drops
Oppskrift brukte jeg ikke, den ble til sånn etterhvert :)

Jenta på 5 år fikk kjole:
Denne er strikket i finull fra Rauma, oppskriften finner du HER
Denne var morsom å strikke :)

Kluter er stadig på pinnene, det og sokker er noe jeg nesten alltid har som veske/vente-strikk.
Desse ble ferdige i juni:
De to ensfargede er Petunia fra PT/Rauma og den stripete er diverse rester.

I dag er det 2 månder igjen til julaften og samtidig kom den første snøen... ikke så glad i snø, men sannsynligvis er den borte i morgen. Det er iallefall meldt sol midt på dagen ;) 

Straks tilbake med ny oppdatering :)
Koselig at noen leser bloggen min etter at jeg har vært fraværende så lenge, takk for kommentarer :D



Kommentarer

Barwitzki sa…
Masse strikketøy du har laget.
Super flott kofte. Jeg liker.
Stilig er den rosa kjolen. Veldig søt.
Det ser ut du har i gang mange strikkearbeid :-)))
Hilsen til deg. Viola
God uke videre.

Populære innlegg fra denne bloggen

Godt nytt år