I mangel på noe enkelt å strikke gikk jeg i sokkegarn boksen min. Der lå dette ullgarnet fra spinnulla. Kjøpte det på Gardermo-treffet i 2008 så det var på tide å gjøre noe med det. Strikka på pinne nr 3 og mønsteret er et jeg husker i hode så det vet jeg ikke hvor det kommer fra. Det er håndspunnet og håndfarga. Dette har blitt mine yndlingsokker, kjempedeilig å ha rett på foten.

strikkekafèen er det ei dame som skal til Colombia og hente seg et lite barn. Vi kom i snakk om dette og ho fortalte at på barnehjemmet satte veldig pris på håndstrikka barne klær. Dette hadde vi lyst å gjøre noe med. Fant ut at det var noe vi kunne ha som prosjekt :)
Da jeg skulle på strikkekafè i Lillestrøm onsdag fant jeg fram litt garn fra "lageret" , tok utgangspunkt i ei bukse fra et Pt hefte og 4 nøster Falk fra Dale.
Mangla litt garn til de siste stripene på beine, men der broderte jeg noen små blomster, synes den ble veldig søt. Har nå endel rester så jeg strikka ei lue i Pt 5. Pt 5 oppskrift igjen men med litt fantasi ble det nok garn til ei lue i 2-3 år
I dag skal jeg style litt på loft-stua som har vært ferdig ei stund. Det har vært så mye fint vær at jeg heller har vært ute enn inne. Har hatt en 5-armet messingstake i mange år, den har stått bortgjemt leeenge. Kjøpte sølvspray på Jernia og spraymala den i sølv:
Synes den ble kjempefin. Denne skal få plass i ny-stua sammen med et par andre ting som også ble til sølv.

Av alle ting har jeg begynt å hekle duk i Solberg 12/4, ganske tynt i forhold til det jeg har strikka/hekla med i det siste. Oppskrift fant jeg i forrige familien. Vi får se hvor lang tid jeg bruker på dette. Blir kanskje mer strikk til barna i barnehjem i Colombia innimellom :)

Håper du får ei flott uke. Gi et lite pipp hvis du er innom :)

Kommentarer

tintin sa…
Buksa blei egentlig enda finere med blomst og uten striper på eine beinet. Egentlig en kjempeide'!
Ha en fine dag!
Anonym sa…
Åååå så fint det ble! Gud bedre du er kjapp. Jeg setter så utrolig pris på dette altså:)
Gleder meg til å se bilder av loftstua. Lysestaken ble kjempefin. Har nesten maken selv som jeg har spraylakkert. Du har bare mer glansfull sølv. Sånn vil jeg også ha;)
Ha en flott dag i dag Sissel.
Klem fra meg!
Kjempefin bukse:) stillig med den blomsten nederst.
Jeg, tar vare på meg selv jeg;) går turer sløver og pusler-
Er jo ikke noe verre enn før, har bare fått beskjed om alt ikke er som det skal, og har nok arvet det av mamma som har like dårlig jernlager som meg...
Fått masse spennende oppskrifter jeg skal prøve-
Takk for koselig ord!

Klemmer i fra meg
Stubbetufsa sa…
Hei!
Takk for hyggelig kommentar hos meg!
Du har en fin blogg, og du liker å gjøre mye av det samme som jeg gjør!
Hyggelig!
Turid sa…
Kjempefin blogg, og så mye fint du lager! Ha en fortsatt fin tirsdag:-)
Ann Karin sa…
Å så masse fint du hadde siden sist.
Det med den fem arma lysestaken sko du absolutt blogga om litt før.
: )))) Du skjønne, eg gav min vekk for ei lita stund siden.
Den blei jo knall fine i sølv.
Lise Mette sa…
Det ser ikke ut til at du har problemer med å få tiden til å gå akkurat. Så mye flott du lager. Jeg syntes det hørts så spennende ut med damen som skulle til Colombia og hente barnet sitt. Vi var der i vinterferien, fantastisk. Og enda mer fantastisk blir det jo for henne som skal hente babyen sin.
Nå er permisjon fra jobben neste skoleår innvilget, så da vil jeg også på strikkekafè til høsten. Jeg kan strikke LAPPER!!!!!
Lise Mette
Sylvia sa…
Her går det unna i en fei. Du er iallefall ikke arbeidsledig, Sissel!

Populære innlegg fra denne bloggen

Godt nytt år